Prowadzimy nabór na kurs:
- od 19 września 2023 r. do 14 grudnia 2023 r.
Zajęcia jeden dzień w tygodniu (wtorek) w godzinach 16:45-19:45
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Program kursu obejmuje 66 godzin dydaktycznych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Składa się z części wykładowo-ćwiczeniowej i pracy własnej słuchacza,
- Kurs będzie realizowany za pomocą programu Microsoft Teams. Przed rozpoczęciem kursu słuchacz otrzyma, na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym, instrukcje logowania się na zajęcia,
- Wymagania sprzętowe: komputer z dostępem do internetu, głośniki/słuchawki,
- Odpłatność za uczestnictwo w kursie wynosi: 1600 zł,
- Istnieje możliwość dokonywania płatności za kurs w ratach (700 zł – I rata według zawiadomienia potwierdzającego termin rozpoczęcia kursu, pozostała płatność - 900 zł w trakcie kursu),
- Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT w związku z uzyskanym wpisem do ewidencji jednostek objętych systemem oświaty – art.43 ust.1 pkt. 26 lit. a) Ustawy o VAT),
- Opłaty należy dokonać na konto Stowarzyszenia Księgowych 93 1020 1332 0000 1302 0344 0419,
- W ramach odpłatności zapewniamy: materiały szkoleniowe w postaci skryptu przygotowanego przez wykładowcę oraz broszury wydanej przez SKwP (odbiór osobisty/wysyłka pocztą tradycyjną), w trakcie zajęć słuchacze otrzymają dodatkowe materiały ćwiczeniowe i teoretyczne on-line,
- Formą zaliczenia kursu jest przynajmniej 90% udział w zajęciach lekcyjnych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje "zaświadczenie o ukończeniu kursu” na podstawie § 22 ust.3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652),.
CEL KURSU
Kurs jest przeznaczony dla osób zainteresowanych zdobyciem lub zaktualizowaniem posiadanej wiedzy oraz chcących prowadzić sprawy kadrowe i płacowe.
EFEKT KSZTAŁCENIA
Efektem kształcenia powinno być zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na wykonywanie pracy w dziale kadrowo-płacowym polegającej na:
- nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy,
- umiejętności rozliczania czasu pracy i urlopów pracowniczych,
- umiejętności prowadzenia dokumentacji pracowniczej,
- sporządzaniu listy płac,
- ustalaniu podstaw wymiaru zasiłku chorobowego,
- umiejętności naliczania i ustalania wysokości poszczególnych składników wynagrodzeń,
- umiejętności ustalania wysokości potrąceń z wynagrodzeń,
- umiejętności obliczania wynagrodzeń z tytułu umów cywilnoprawnych.
WYKŁADOWCA
Dorota Czyżewska – specjalista z omawianych zagadnień
POGRAM KURSU
- Prawo pracy
- podstawowe zasady prawa pracy
- nawiązanie stosunku pracy
- nadzór i kontrola przestrzegania prawa pracy
- odpowiedzialność materialna pracowników
- odpowiedzialność porządkowa pracowników
- regulamin wynagradzania i regulamin pracy - przykłady
- forma i treść umowy o pracę, niezbędna dokumentacja, akta osobowe
- rozwiązanie oraz wygaśnięcie umowy o pracę
- szczegółowa treść świadectwa pracy, sposób i tryb jego wydawania, prostowania i uzupełniania
- szczególne przypadki rozwiązania umowy o pracę
- uprawnienia pracownika i pracodawcy w razie nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem rozwiązania umowy o pracę
- czas pracy. normy i ogólny wymiar czasu pracy. okresy odpoczynku
- praca w godzinach nadliczbowych. urlopy pracownicze i inne nieobecności
- karta ewidencji czasu pracy
- uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem
- podstawowe obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp
- Wynagrodzenia
- wprowadzenie do wynagrodzeń
- zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym i zdrowotnym pracowników i z tytułu umów cywilno-prawnych
- ustalanie wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą
- rodzaje świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
- praktyczne przykłady
- sporządzanie list płac (co powinna zawierać lista płac) oraz rozliczanie umów cywilnoprawnych – zajęcia praktyczne
- omówienie rodzajów formularzy ubezpieczeniowych oraz ich wypełnianie
- kody występujące w dokumentacji wysyłanej do ZUS korekta listy płac
- Prowadzenie kadr i płac w praktyce
- zakładanie i prowadzanie dokumentacji pracowniczej
- omówienie przepisów rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej.
- przechowywanie akt pracowniczych
- elektroniczna dokumentacja pracownicza
- konsekwencje prawne nieprawidłowego prowadzenia dokumentacji pracowniczej
- omówienie funkcji programu kadrowo-płacowego
- zatrudnienie i zwolnienie pracownika oraz naliczanie wynagrodzenia w programie
- omówienie funkcji Programu Płatnik
- wykorzystanie programu Płatnik
- zakładanie kartotek ubezpieczonych, generowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych
4. Podsumowanie wiadomości.
- ćwiczenia praktyczne na przykładach