Miasto:
Białystok
Typ:
Konferencja w Kielcach
Tryb:
dni robocze
Opłata:
3300,- zł od osoby
2990,- zł Cena dla członków wspierających (- firm) O/O w Białymstoku
Terminy

Konferencja wyjazdowa

"Rachunkowość i podatki  - praktyczne problemy 2025" 

Hotel Binkowski Resort**** - Kielce

12-14 maja 2025 r.

 

Program

12 maja 2025

Prawo do podatku naliczonego. Zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym

- Dorota Łabuda (11.00-14.45)

  1. Zasady odliczenia podatku

- prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE;

- moment powstania obowiązku podatkowego a prawo do podatku naliczonego ;

- faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna?

- faktura wadliwa, nierzetelna a prawo do podatku naliczonego

- faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie?

- faktury otrzymane po terminie, faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT, aby było optymalne w świetle zmian i orzeczeń TSUE; nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.

  1. Zasady zwrotu podatku:

- terminy i zasady zwrotu,

- przyspieszony zwrot – nowe rozwiązania

- zwrot a mechanizm podzielonej płatności

- zwrot a faktury ustandaryzowane i KSeF

Ceny transferowe – uregulowania prawne i aspekty praktyczne – dr Grzegorz Matysek (15.00-18.15)

 

  • wprowadzenie do problematyki cen transferowych
  • identyfikacja zakresu i charakteru powiązań pomiędzy podmiotami
  • pojęcia „transakcji” / „innych zdarzeń” / „jednego rodzaju”
  • dokumentacja cen transferowych – zawartość oraz zasady jej sporządzania
  • podstawowe metody określania dochodów podatników w drodze oszacowania cen
  • analiza porównywalności transakcji, analiza benchmarkingowa
  • obowiązki informacyjne i oświadczenia
  • podwyższona stawka podatkowa i odpowiedzialność karno-skarbowa
  • raje podatkowe
  • pytania, dyskusja

13 maja 2025 (9.00-12.15)

Krajowy System e-Faktur 2026 – co należy wiedzieć już dzisiaj! – Leszek Lewandowicz

  1. Podstawowe zasady funkcjonowania KSeF
  2. Terminy wejścia w życie obligatoryjnego KSeF (wystawianie i odbieranie faktur)
  3. Odroczenie niektórych obowiązków
  4. Podatnicy zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur poprzez KSeF
  5. Identyfikacja nabywcy w celu prawidłowego wystawienia faktury
  6. Wystawianie faktur w trybie ”online” i „offline”
  7. Faktury VAT-RR w KSeF
  8. Identyfikator faktury w przelewach
  9. Kary i sankcje
  10. Jak przygotować się do KSeF

Optymalizacja podatkowa – Lech Janicki (13.00-16.15)

  • Organy kontrolne coraz częściej domagają się przedłożenia dokumentów, podkładek, dowodów – rola optymalizacji dokumentów w firmie .
  • „Podkładki księgowe” na gruncie CIT i PIT – czym są i dlaczego podnoszą poziom bezpieczeństwa podatkowego? (umowy z kontrahentami, oświadczenia, korespondencja handlowa i mailowa, opisywanie faktur, klauzule umowne, raporty z wykonanych prac, regulaminy wewnątrzfirmowe, oświadczenia pracowników, dokumenty delegacyjne, umowy z pracownikami/B2B, zdjęcia, PDF-y, nagrania video i wpływ ich treści na skutki podatkowe)
  • „Obrót dokumentów w firmie” czyli, jak skłonić pracowników, kadrę zarządzającą i kontrahentów do właściwego opisywania dokumentów?
  • Dokumentowanie usług niematerialnych promocyjnych, doradczych, prawnych, zarządczych, kontrolnych, konkursy, akcje premiowe, sponsoring, reklama, imprezy dla kontrahentów itp.
  • Jak dokumentować wydatki na posiłki z kontrahentami aby stanowiły one koszty podatkowe.
  • Jak skonstruować imprezy dla kontrahentów, szkolenia produktowe, aby wydatek był w kosztach, a po stronie uczestników nie było przychodu? (rola programu imprezy, zaproszeń, korespondencji mailowej itd.)
  • Podkładki przy zakupie usług zagranicznych (Podatek u źródła WHT)
  • Jak skłonić zagranicznego kontrahenta do przekazania certyfikatu rezydencji i jaką powinien mieć formę w 2025 r.?
  • Jak praktycznie weryfikować kontrahentów z innych krajów (jakie dokumenty zebrać, jakie pozyskać informacje)?
  • Klauzula „beneficial owner” i jej stosowanie w praktyce
  • Jak rozróżnić remont od ulepszenia i jaką treść powinna zawierać pisemna opinia służb technicznych firmy dotycząca kwalifikacji środków trwałych, remontów, prac ulepszeniowych – praktyczne przykłady takich pism i studium przypadków.

Nasi prelegenci:

 Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach posiadający 28 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od+ towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi z 14 oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

dr Grzegorz Matysek - doktor nauk ekonomicznych, doradca podatkowy nr wpisu 10317; specjalizuje się w problematyce podatku dochodowego od osób prawnych, cenach transferowych oraz optymalizacji podatkowej; Dyrektor Biura Doradztwa Podatkowego, Strategii i Rozwoju w DORADCA Sp. z o.o. w Lublinie;  adiunkt w Katedrze Finansów Publicznych Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie; członek Rady Naukowej Centrum Studiów Fiskalnych i Doradztwa Podatkowego na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie

Leszek Lewandowicz - doradca podatkowy; wieloletni wykładowca SKwP w zakresie prawa podatkowego

Lech Janicki  - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

 Agnieszka Gajewska - Biegły Rewident, Prezes Zarządu MAKTE Kancelaria Audytorów i Doradców Sp. z o .o. W latach 2015-2019 Prezes OR w Warszawie Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, Członek Komisji Szkoleniowych w PIBR i SKwP; ukończyła studia w Szkole Głównej Handlowej. Wykładowca: Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (szkolenia obligatoryjne), autorka artykułów z dziedziny finansów i rachunkowości. Bada sprawozdania finansowe oraz skonsolidowane sprawozdania finansowe, doradza w procesach połączenia, podziałów i przekształceń podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach w rachunkowości i podatkach m.in. wdrażania robotów do procesów, AI w analizie big data, dokumentacji elektronicznej, wdrażaniu JPK.

Po intensywnych godzinach wykładów dla uczestników konferencji przewidziane dodatkowe atrakcje!

  • dostęp do Strefy Sport&Wellness: Świat Saun Świętokrzyskich -nielimitowane wejście w trakcie trwania doby hotelowej
  • dostęp do Basenów Tropikalnych
  • wycieczka do Jaskini Raj (13 maja)

 

ul. Warszawska 34
15-077 Białystok

tel.85 743 26 19
tel.85 743 26 05

biuro@bialystok.skwp.pl

Bank PKO BP 93 1020 1332 0000 1302 0344 0419

BIURO czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:30