Coraz więcej kontroli w VAT – szkolenie/przegląd poprawności rozliczania podatku należnego, naliczonego oraz fakturowania. Przygotowanie do KSeF.
CEL SZKOLENIA:
Według danych Ministerstwa Finansów w ostatnich latach wzrosła istotnie luka VAT. Nie dziwi zatem, że wzrasta także liczba kontroli. Według danych MF, kontroli celno-skarbowych wszczętych w 2023 r. było ponad 9 tys., podczas gdy w roku poprzednim (2022) takich kontroli było tylko ok. 4 tys. Kontrole celno-skarbowe skierowane są na wykrywanie najcięższych nadużyć, w tym w zakresie VAT.
Szkolenie ma pomóc w weryfikacji, czy firma poprawnie rozlicza VAT w najważniejszych obszarach, które mogą skutkować zaległością podatkową. Idzie o to, by umożliwić uczestnikowi w czasie uczestnictwa w szkoleniu przeanalizowanie czy postępowanie jego firmy jest prawidłowe. Tym samym udział w zajęciach będzie formą działania w obszarze compliance, czyli samodzielnej, wewnętrznej aktywności firmy nakierowanej na wyszukiwanie u siebie działań niezgodnych z przepisami.
Podczas szkolenia omówione będą zagadnienia poprawnego rozliczania sprzedaży oraz zakupów i podatku naliczonego, z uwzględnieniem tych transakcji i zdarzeń, które szczególnie mogą przyczynić się do powstania nieprawidłowości.
PROWADZĄCY:
Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
FORMUŁA i MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE W TRYBIE ON-LINE.
Nie trzeba ściągać żadnych aplikacji. Przed rozpoczęciem szkolenia (około godziny 8:45) uczestnicy otrzymają na maila podanego w zgłoszeniu link, na podstawie którego zostaną „wpuszczeni” na spotkanie. Aby dołączyć do spotkania należy wpisać swoje nazwisko – na tej podstawie następuje weryfikacja uczestników szkolenia. Jeżeli używacie Państwo innego identyfikatora niż własne nazwisko i imię to należy o tym fakcie wcześniej powiadomić Biuro Oddziału. Niezidentyfikowane osoby nie zostaną „wpuszczone” na spotkanie.
ORGANIZACJA:
Termin szkolenia: 24 kwietnia 2025 r.
Czas szkolenia: 7 godzin wykładowych (lekcyjnych).
Szkolenie w godzinach: 9:00-15:00
Opłata: 380,00 zł od osoby.
Harmonogram:
- 09:00-10:50 część I
- 10:50-11:10 przerwa
- 11:10-12:55 część II
- 12:55-13:15 przerwa
- 13:15-15:00 część III
UWAGA: Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
ZE WZGLĘDÓW ORGANIZACYJNYCH:
- zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do wyczerpania miejsc nie dłużej niż do dnia 10 marca 2025 r.
- wpłaty w pełnej wysokości należy dokonać do dnia 10 marca 2025 r.
Jeżeli na dzień 10 marca 2025 r. należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja drogą mailową).
UWAGA: Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Opłatę za szkolenie prosimy uiścić przelewem na konto: 93 1020 1332 0000 1302 0344 0419
WARUNKI ZALICZENIA SZKOLENIA:
Formą zaliczenia szkolenia jest udział w zajęciach on-line (kontrola logowania). Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
PROGRAM SZKOLENIA:
- Poprawne rozliczanie sprzedaży.
- Właściwy moment powstania obowiązku podatkowego.
- Protokół odbioru jako data wykonania usługi.
- Faktury zaliczkowe i za częściowe wykonanie usługi.
- Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
- Refakturowanie.
- Prawidłowe ustalanie podstawy opodatkowania.
-
- Dotacje
- Koszty dodatkowe.
- Kursy walut.
- Ujęcie korekt.
2. Bezpieczny obrót międzynarodowy.
- Sprzedaż WDT. Dokumenty. Prawo do zastosowania stawki 0 %.
- Należyta staranność w WDT.
- Prawidłowe rozliczanie eksportu towarów.
- WNT i nabycie na odwrotnym obciążeniu.
- Transakcje łańcuchowe. Pułapki.
3. Podatek naliczony.
- Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
- Z których zakupów organy i sądy administracyjne nie pozwalają odliczyć VAT?
- Zakupy z zagranicy – gdzie czai się ryzyko?
- Faktury w związane z reklamacjami, wadami, nieprawidłowościami. Czy można odliczyć VAT?
- Jak dochować należytej staranności i dać się wkręcić w karuzelę VAT?
- Ograniczenia w prawie do odliczenia VAT.
- Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.
4. Poprawne fakturowanie – przygotowanie do KSeF.
- Terminy wystawienia faktur.
- Prawidłowa data sprzedaży.
- Kurs waluty.
- Rodzaj faktury w KSeF FA(3).
- Faktury zaliczkowe i rozliczeniowe.
- Poprawne faktury korygujące.
24.04.2025 | ONLINE |
|
Zapisz się |