Miasto:
Białystok
Typ:
Konferencja w Augustowie - 3 dni
Tryb:
dni robocze
Opłata:
2900,- zł od osoby
2700,- zł Cena dla członków wspierających oraz firm, które zgłoszą 3 i więcej osób
Terminy

45 Konferencja wyjazdowa

Rachunkowość i Podatki w 2025 r.

19-21 maja 2025 r.

Hotel  Apartament & Room MARINA BORKI

w Augustowie

 

TEMATYKA KONFERENCJI:

DZIEŃ I – 19 maja 2025 r.  PODATKI          

Obowiązki płatnika

PIT-2 – Oświadczenie pracownika dla celów obliczania zaliczek na podatek dochodowy

  • Czym jest formularz PIT-2 i kto go składa?
  • Zmiany w PIT-2
  • Praktyczne aspekty składania PIT-2
  • Wpływ PIT-2 na zaliczki na podatek dochodowy
  • Najczęstsze błędy i wątpliwości

Reklama i reprezentacja – koszty uzyskania przychodu

  • Definicja i różnice między reklamą a reprezentacją
  • Wydatki reklamowe – co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
  • Reprezentacja – ograniczenia i konsekwencje podatkowe
  • Przykłady praktyczne i orzecznictwo

Świadczenia dla pracowników – zwolnione i podlegające opodatkowaniu

  • Rodzaje świadczeń na rzecz pracowników
  • Świadczenia zwolnione z podatku
  • Świadczenia podlegające opodatkowaniu (np. dodatkowe premie, samochód służbowy do celów prywatnych)
  • Interpretacje podatkowe i praktyczne zastosowanie przepisów

Podsumowanie i sesja pytań

  • Kluczowe wnioski
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Dyskusja i analiza przypadków uczestników

                                                        Wykładowca: Monika Magda Brzostowska – doradca podatkowy

 

DZIEŃ II – 20 maja 2025 rPODATKI

  •  Aktualne problemy podatkowe VAT, CIT, PIT
  • Zmiany w VAT i inne zmiany podatkowe od 2025 r.
  • Odliczenie częściowe VAT i prewspółczynnik – teoria i praktyka
  • Wybrane problemy podatkowe VAT, CIT, PIT w orzecznictwie (dobór problemów dostosowany do specyfiki działalności)
  • Dyskusja i analiza przypadków uczestników

                                                          Wykładowca: Leszek Lewandowicz – ekspert podatkowy

 

DZIEŃ III – 21 maja 2025 r. RACHUNKOWOŚĆ                                                                          

Rachunkowość w roku 2025

Jak prowadzić księgi rachunkowe w świetle wprowadzonych i nadchodzących zmian w przepisach prawa bilansowego i podatkowego

 Zmiany w prawie podatkowym i ich wpływ na politykę rachunkowości. Dobrze zmapowany plan kont jest pomocą w raportach zarządczych i  w rozliczaniu podatków !

Przygotowanie ksiąg i ewidencji do wymogów struktury JPK_KR_PD :

  • praktyczne porady dotyczące mapowania kont znacznikami zawartymi w Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r.
  • rozpoznanie różnic trwałych i przejściowych dla celów podatku dochodowego,
  • pozycje noty podatkowej i ich wpływ na sposób mapowania kont.

Struktura JPK_ST_KR –  przygotowanie do wdrożenia struktury to konieczność:

  • uporządkowania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
  • analizy czy jest konieczne przeprowadzenie spisu z natury środków trwałych w roku 2025,
  • przemyślenie polityki rachunkowości tak aby osiągnąć pożądany efekt bez nadmiernego obciążenia pracą – praktyczne wskazówki.

Zastosowanie w praktyce przepisów ustawy o rachunkowości oraz KSR 11 -Środki trwałe i KSR-12 Działalność rolnicza:

  • warunki uznania składnika majątku za środek trwały,
  • ustalenie wartości początkowej środka trwałego,
  • nakłady ponoszone w okresie użytkowania środka trwałego,
  • amortyzacja środków trwałych,
  • zaprzestanie ujmowania środka trwałego,
  • techniczno-organizacyjne problemy ewidencji środków trwałych,
  • ewidencjonowanie inwentarza żywego w księgach rachunkowych

Wpływ wprowadzenia Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) na system obiegu i kontroli dokumentów:

  • korzyści płynące z KSeF,
  • dodatkowe obowiązki związane z KSeF,
  • elektroniczny system obiegu i kontroli dokumentów jako rozwiązanie najlepiej przygotowujące jednostkę do systemu Krajowego Systemu e-faktur,
  • analiza korzyści z wdrożenia elektronicznego systemu obiegu dokumentów,
  • analiza możliwości czasowych i finansowych związanych z wdrożeniem elektronicznego systemu obiegu dokumentów.

Zmiany w ustawie o rachunkowości  w zakresie uproszczeń oraz definicji wielkości podmiotu i ich wpływ na przyjętą politykę rachunkowości w obszarze planu kont oraz sporządzania sprawozdań finansowych:

  • określenie parametrów jednostki i możliwości wyboru struktury sprawozdania finansowego również w świetle przewidywanych przyszłych zdarzeń w jednostce,
  • zasada dwóch lat przy określaniu wielkości jednostki,
  • wybór najlepszej struktury do sporządzania sprawozdania finansowego – praktyczne aspekty.

Odpowiedzi na pytania uczestników i dyskusja.

                                                      Wykładowca: Małgorzata Mazurkiewicz – ekspert podatkowy

 INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Odpłatność od osoby wynosi:

- 2700 zł - od członków wspierających SKwP z opłaconą składką za 2025 r. oraz firm, które zgłoszą 3 i więcej osób

- 2900 zł - od pozostałych jednostek

Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT w związku z uzyskaniem wpisu do ewidencji jednostek objętych systemem oświaty - art.43 ust.1 pkt 26 lit. a) Ustawy o VAT

  • W ramach odpłatności zapewniamy:
  • Wykłady i materiały konferencyjne
  • Zakwaterowanie w hotelu „Apartament & Room MARINA BORKI” w Augustowie w pokojach 1, 2, 3 osobowych
  • Wyżywienie na czas trwania konferencji
  • Rejs katamaranem
  • Możliwość skorzystania z rowerów oraz sprzętu wodnego
  • Odpoczynek od zgiełku miasta
  • Przejazd autokarem na trasie: Białystok – Augustów – Białystok
  • Uczestnicy  otrzymają  zaproszenia ze szczegółowym harmonogramem  konferencji
  • Warunkiem uczestnictwa w konferencji jest:

- Nadesłanie zgłoszenia i dokonanie wpłaty do dnia 9 maja 2025 r. (zgłoszenie online , wysyłając formularz zgłoszeniowy zamieszczony u dołu strony)

- Dokonanie wpłaty na konto Stowarzyszenia Księgowych Oddziału Okręgowego w Białymstoku  93 1020 1332 0000 1302 0344 0419

- Faktury wystawiamy po otrzymaniu wpłaty

Zapraszamy do udziału

 

 

 

ul. Warszawska 34
15-077 Białystok

tel. 85 743 26 19
tel. 85 743 26 05

biuro@bialystok.skwp.pl

Bank PKO BP 93 1020 1332 0000 1302 0344 0419

BIURO czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:30